Sunday, January 29, 2012

Melayari "Bahtera" sepanjang di UPSI



Awal2 masuk UPSI je aku dah kata dah memang x nak dah duk kolej. Mana tak nya, dah lah kena orientasi dekat KUO (Kolej Ungku Omar) lepas 2 dek pasal Suksis nye pasal, x pasal2 aku 'tercampak' atau 'dicampak' ke KAB (Kolej Aminuddin Baki). Sapa yang tak menangis kan.

Masuk sem 3 je, lepas tamat kontrak setahun dengan kolej aku pon cepat2 cabut cari rumah sewa. Mula2 nak sewa dekat umah India (Min kata estet, huu) tapi dah nama nya jodoh kan, Finally, bermula lah kisah aku di rumah No. 7 Jalan 5 Taman Bahtera =)
Bilik No. 6 aku tinggal selama 5 sem dekat UPSI. Bermula lah kisah suka duka di sini..Ditemani dengan roomate yang x jemu2 menemani aku sejak masuk sem 1. Itu lah Nor Fazreen Kamaruddin. (Rindu kat min..hhehe)

Aku sangat bersyukur sebab aku masuk dalam rumah ni. Dapat rumate yang menjadi tempat mengadu di kala duka, dapat housmate yang selalu bergelak ketawa. Aii..rindunya lah semua tu. Walaupun macam2 perangai dalam rumah ni, tapi sejak hari terakhir meninggalkan rumah tu, aku rasa touching lah plak.




"Tempat jatuh lagi kan dikenang, ini kan tempat bermain"
Bukan setakat pernah exciden depan umah tu, rumah ni gak lah macam2 terbinanya suka duka dalam persahabatan. Rindu pulak rasa nya nak duk gosip2, makan sama2 dengan housmate kat meja makan, masak sama2. Yang paling tak leh lupa bila ada "Watikah2" azimat kat dinding2 rumah. Hahaha :p

Ini lah rumah aku, x lah besar, tapi cukup selesa.

No comments:

Post a Comment