Monday, July 30, 2012

Jodoh itu RAHSIA Allah swt



Persoalan jodoh ni sering kali menjadi perbualan. Lebih-lebih lagi kalau umur dah semakin meningkat. Agak2 macam umur 24 tahun tu dah mula lah terfikir-fikir tentang jodoh kan..hehe. Jodoh itu tidak dapat dijangka sebenarnya. Sebagaimana ajal yang ditentukan Allah swt, begitulah juga hal nya dengan jodoh.


"Lamanya bercinta bukanlah jaminan dia adalah jodoh kita"

Kadang-kadang kita dengar orang yang dah lama bercinta bertahun-tahun lamanya akhirnya putus di tengah jalan. Mungkin sudah hilang keserasian atau serinya dek kerana terlalu lama nya menunggu satu ikatan yang sah. Tapi ada jga kes yang happy ending. Bahagia je bila dah lama berkasih akhirnya diijabkabulkan dengan satu ikatan yang diredhai oleh NYA. Ketahuilah bahawa...


"Tidak akan bermakna nya satu hubungan diantara lelaki dan perempuan selagi tidak diakhiri dengan sebuah PERNIKAHAN"

Dengann pernikahan itu juga sebenarnya kita telah menyempurnakan separuh daripada agama kita. =)
Tapi macam mana kalau dah bertahun 'berkawan' tapi diakhir nya dia bukan lah jodoh kita??

TIDAK MENGAPA...

Sebab sepandai mana perancangan dan kesetiaan yang kita berikan kepada pasangan tidak akan sama dengan hebatnya perancangan daripada ALLAH swt. Tidak mengapa jika dia bukan jodoh kita. Sebab Allah akan gantikan dengan lebih baik dengan syarat....




"Saling mencintailah kamu semua kerana ALLAH swt."


Apa sahaja yang kita lakukan asalkan keutamaannya adalah KERANA ALLAH, dan untuk mendapat keberkatan daripada NYA, insyALLAH semuanya akan dipermudahkan. Tapi mestilah kena ingat syarat nya..

"KERANA ALLAH"


Kita kenalah terlebih dahulu mencintai yang telah mengurniakan rasa cinta itu dahulu sebelum kita mencintai apa yang kita cintai. Barulah diberkati ;)

1 comment:

  1. lha kalo poligami itu siapa yg menumbuhkan ? owoh juga kah

    ReplyDelete