Monday, February 27, 2012

Setiap apa yang berlaku ada HIKMAH nya







"Allah tidak akan menguji umatnya jika tidak sesuai dengan kesanggupannya"

Allah turunkan hujan yang lebat ketika kita dambakan hadirnya sinar mentari. Tapi rupa-rupanya Allah gantikan kita dengan lebih baik. Allah hadiahkan kita dengan indahnya sang pelangi.

Kadangkala kita tidak sedar dan selalu salahkan takdir bila sesuatu menimpa kita. Kita selalu mengharapkan sesuatu yang kita rasakan baik dan terbaik untuk kita. Tapi kadangkala pilihan kita silap. Tidak semestinya itu yang terbaik.

Dan jika sebelum ni saye rasa macam tu, but's...everything will be okay now.

Thank you ya Allah cause YOU give me the better. The better life's and the better person always by my side =)

Jika dahulu saya sedih kehilangan seseorang tapi sekarang Allah berikan saya teman yang lebih ramai untuk saya lebih menghargai mereka yang berada di sekeliling saya. Ada hikmah kenapa Allah 'hilangkan' kerana Allah mahu berikan kita lebih banyak teman lain yang mampu mengubati kedukaan kita.

Jika dahulu saya sedih kenapa saya berada di sini, tapi saya mengerti kenapa Allah tempatkan UPSI di hati saya. Kerana kehidupan sebaliknya adalah lebih baik untuk saya.

Jadi kita jangan cepat menyesali apa yang berlaku dan salahkan takdir sebab kita tidak tahu apa yang akan menanti masa hadapan. Kita hanya manusia biasa yang mampu merancang. Tetapi Allah adalah penentu segalanya. Jika kita redha dengan ujian diberikan dengan hati terbuka, Allah telah janjikan yang terbaik untuk kita. InsyAllah =)

No comments:

Post a Comment